/widgets.js";var sz=d.getElementsByTagName(s)[0];sz.parentNode.insertBefore(z,sz)}(document,"script","zb-embed-code"));

Sukces i kariera rozbite na czynniki! Zobacz sam!

Eksperci zdradzili:  …?
Co sądzisz: jakie są najważniejsze czynniki sukcesu w karierze? Wiele osób odpowiedziałoby teraz motywacją, osiągnięciami lub wykształceniem. Chociaż mogą one być decydujące, najważniejszym czynnikiem sukcesu, zdaniem ekspertów, jest coś innego? Albo któryś z nich? Powiemy ci.

Wydajność stanowi zaledwie 10 procent sukcesu
Na Biznesu Insider, natrafiliśmy na ciekawą statystykę: Tylko dziesięć procent profesjonalnego wykonywania przyczynia się do sukcesu. Twoje nadgodziny, wykonywanie pracy dla chorego kolegi lub ciągłe szkolenia i kształcenie ustawiczne wydają się nie być aż tak ważne, jak ci się wydawało. Brzmi to jak dobra wiadomość, prawda? Tak więc można śmiało troszkę sobie odpuścić ,aby przejść do pracy lub mieć trochę więcej czasu – i jeszcze odnieść sukces. Ale pytanie brzmi: czy wydajność wynosi tylko dziesięć procent, jest kluczowym czynnikiem sukcesu w TWOJEJ karierze?

„Witamina B” robi różnicę
Odpowiedź nie jest zaskakująca: 60% to… Słynna „witamina B”, związki i relacje, są najszybszą i najbardziej obiecującą drogą do sukcesu zawodowego. Przyjaźnie i kontakty są często wskazówką, jeśli chodzi o zajmowanie miejsc pracy lub awansów.

Pod tym względem nie dziwi fakt, że szczególnie osoby o wyraźnych umiejętnościach miękkich zmierzają obecnie do wspaniałej kariery. Umiejętności społeczne już dawno wyprzedzały twarde umiejętności. Może dlatego, że ci emocjonalnie inteligentni ludzie automatycznie mają więcej kontaktów i tworzą nowe. Ale nie tylko ilość kontaktów jest ważna dla Twojego sukcesu zawodowego, ale tak jak często w życiu, jakość. Oznacza to, że nie musisz znać wielu osób, ale także musisz być popularny wśród tych ważnych. Naprawdę ważnym słowem kluczowym w tym kontekście jest zatem „Obraz”. Im więcej masz znajomych i im lepszy wizerunek dzięki temu tworzysz, tym szybsza i bardziej zaawansowana będzie Twoja kariera.

Obraz: produkt cud dla pracowników i pracodawców
Obraz jest w rzeczywistości słowem, które jest przede wszystkim związane z osobami publicznymi, instytucjami i firmami. W ankietach wizerunek pracodawcy dla pracowników jest nadal najważniejszą cechą, na przykład w kontekście poszukiwania pracy.

Ale nie tylko pracodawca musi pracować nad dobrym wizerunkiem, ponieważ istnieje „employee branding”, czyli także pracownicy muszą wreszcie zrozumieć siebie jako „markę”.

Nawet pracownik ma swój własny „ogień”
Każda osoba ma wizerunek – czy tego chce, czy nie. To jest tylko obraz, który widzi jego kolega. Dobrą wiadomością jest: masz wpływ na to jaki wizerunek kreujesz na zewnątrz. Nie musisz więc zostawiać tego obrazu przypadkowi, możesz teraz kreować go świadomie. W życiu zawodowym Twoja „marka” jest twoją figurą. Dzięki reputacji „wykwalifikowanej, pracowitej i lubiącej”, masz większą szansę na awans, niż na „leniwego, cholerycznego i często chorego”. Zacznij więc budować swoją markę i zrób duży krok w kierunku sukcesu. Ale jak to właściwie działa: „budowanie wizerunku”?

  • Jak sprawić, by Twój wizerunek był marką osobistą
    Dowiedz się jak najwięcej wiedzieć: Jakie są twoje mocne strony, unikalne zalety i kluczowe „punkty sprzedaży”?
  • Teraz ustal własne cele: Jak powinien wyglądać twój „wizerunek”? Jakie są twoje cele zawodowe i osobiste ?
  • Teraz sprawdź, jak postrzegają cię inni ludzie. Otwarcie zapytaj swoją rodzinę i przyjaciół. Nawet koledzy, z którymi utrzymujesz odpowiednio dobre relacje, mogą udzielić ci ważnych odpowiedzi. Ale uwaga: te rozmowy są bardzo pomocne, jeśli pojawią się negatywne aspekty twojego obecnego wizerunku lub twoje słabości.
  • Teraz spróbuj pogodzić to postrzeganie z własnymi celami zawodowymi: Gdzie jesteś już na dobrej drodze? W którym momencie należy zwolnić pracowników?
  • Zachowaj swoją osobistą markę od teraz. Musi być postrzegany przez twojego odpowiednika jako wspólny wątek. Oznacza to, że Twoja osobista marka jest znalezienie nie tylko swoje słowa, działania, wyrażeń i gestów twarzy, ale także na swoim życiorysie, w twoich kwalifikacji, dalszego kształcenia i szkolenia, w podpisie e-mail, obrazu aplikacji, Twój społeczna -Media obecności, wybrane ubrania itp

Dalsze praktyczne wskazówki dotyczące brandingu osobistego można znaleźć w artykule „Personal Branding: Definicja, możliwości i porady”. Odpowiedź na to pytanie na początku brzmi: Najważniejszym czynnikiem sukcesu w twojej karierze są kontakty i to, jak postrzegają cię jako osobistą markę.

A co myślisz? Jakie czynniki doprowadziły do ​​większego sukcesu zawodowego u Ciebie? Czy Twoim zdaniem wydajność jest przereklamowana? Czekamy na Wasze wskazówki i doświadczenia w komentarzach.

OD MIRIJAM FRANKE arbeits-abc.de

You may also like...

Popular Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

%d bloggers like this: