fbpx

Każdego dnia firmy to robią! Wstyd?

Poszukujący pracy często spotykają się z pewnym nagminnym kłamstwem dużych firm, którego nie są świadomi: firmy reklamują miejsca pracy, pomimo braku miejsc!

Kto nie zna tej sytuacji? Siedzisz tam gdzie zawsze, zatem tworzysz podanie o wymarzoną pracę, a potem, po kilku dniach, wysyłasz ją na kilka miejsc… A tu nic!!

Wiele aplikacji pozostanie dzisiaj bez odpowiedzi.

Z jednej strony presja firm – ale i perfidna taktyka.

Firmy regularnie skarżą się na brak wykwalifikowanych pracowników, ale jednocześnie nie odpowiadają na podania o pracę: Jürgen Hesse rozpoznał to zjawisko. Hesse ma biuro do profesjonalnej strategii. „Skargi, że nie otrzymują żadnych informacji zwrotnych, które znacznie wzrosły” – powiedział do ” Wirtschaftswoche „.

Ale dlaczego tak jest? Z jednej strony Hesse obwinia presję czasu w firmach. Po prostu efektywniej jest nie wysyłać odpowiedzi, jeśli nie chcesz zatrudnić kandydata.

Perfidna taktyka firm
Ale to nie jedyny powód, według Hessego. Podejrzewa, że ​​wiele reklamowanych miejsc pracy nie istnieje w rzeczywistości. „Ponadto, firmy reklamują się, aby nadać swojemu zespołowi poczucie, że firma ma już wszystko obmyślane. Że należy zatrudniać tylko najlepszych pracowników i w przypadku jakichkolwiek komplikacji każdego można zastąpić”, powiedział „Wirtschaftswoche”. W ten sposób chcą zwiększyć presję na pracowników, a tym samym zwiększyć ich wydajność.

Inny powód: Często pozycje są reklamowane, ale są już przypisane. Niemniej jednak konieczne jest zaproszenie do składania ofert – tego wymaga prawo lub polityka wewnętrzna firmy. Aplikacje z zewnątrz po prostu są daremne. „W korporacjach nawet jeżeli pojawia się formalna oferta pracy, to około 50 procent z tych stanowisk już zostało obiecane komuś z wewnątrz firmy. tzw insidersom”. Wehrle jest byłym menadżerem firmy indeksowej giełdowej MDAX i był niezależnym doradca zawodowym.

Wehrle powiedział także ” Wirtschaftswoche „, że firmy reklamują swoje witryny pod kątem wizerunku publicznego: „Firmy starają się wysłać wiadomość na rynek: rośniemy i rozwijamy się”. Ale nie tylko firmy pracują według Jürgena Hessego z takimi sztuczkami: nawet headhunterzy używają takich fałszywych ofert. Hesse wierzy, że chcą wypełnić swoją pulę aplikacji.

You may also like...

Popular Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

%d bloggers like this: